با افتخار پاسخگوی شما خواهیم بود 32301206-011

آینده تکنولوژی ویدئویی در سال 2019 و پس از آن

آینده تکنولوژی ویدئویی در سال 2019 و پس از آن

1397/11/14

طی چند دهه، در صنعت نظارت تصویری، تغییرات تکنولوژی از دوربین‌های مداربسته آنالوگ قدیمی تا فن‌آوری‌های ویدئویی دیجیتال و IP که هوش مصنوعی (AI) را به ارمغان می آورد، دیده می‌شود. صنعت VMS بدون شک یکی از بزرگترین تولیدات صنعتی خواهد بود  که ارزش آن در سال 2019 به 5/1 میلیارد دلار خواهد رسید.

همزمان که دوربین ها و سنسورها پیشرفته تر می‌شوند، فن‌آوری‌های در حال ظهور مانند اینترنت اشیاء (IoT) به طور جامع با سیستم های مدیریت ویدیو یکپارچه می‌شوند. سوال اصلی اینست که چه چیزی در صنعت فناوری ویدیو در آینده انتظار داریم؟

1. هوش مصنوعی به توسعه بازار نظارت تصویری ادامه خواهد داد

هوش مصنوعی (AI) همچنان به تقویت کارایی دوربین های مداربسته نظارتی ادامه می دهد. الگوریتم‌های هوش مصنوعی مانند مغزهای دیجیتال کوچک در راستای تجزیه و تحلیل فیلم های زنده و ضبط شده مورد استفاده قرار می‌گیرند.
برای مثال، در شهرهایی مانند سنگاپور و گویانگ، سیستم های هوشمند در مراکز فرماندهی و مراکز نظارتی برای مبارزه با جرم مورد استفاده قرار گرفته‌اند. در سنگاپور، تکنولوژی تشخیص چهره مورد آزمایش قرار گرفته است. در این شهر شبکه گسترده‌ای از دوربین مدار بسته هوشمند با روشهای تشخیص چهره در شناسایی مجرمان به نیروی پلیس کمک می‌نماید. در شهر گویانگ، الگوریتم‌های پردازش هوشمند تصاویر باعث شده است هر 100 دوربین مداربسته توسط تنها یک نفر نظارت شود.

2. استفاده از فناوری نظارت ویدئویی هوشمند در هر شرکتی ضروری خواهد شد

در سازمانی مدرن امروز، رهبران کسب و کار و تصمیم گیرندگان اصلی نه تنها به امنیت دارایی‌های شرکت اهمیت می دهند، بلکه بر آگاهی بهتر از فرایندهای اطراف تأکید دارند. این جایی است که تکنولوژی ویدئویی هوشمند قادر به بهبود عملکرد کسب و کار و کاهش هزینههای عملیاتی خواهد بود.

بخش خرده فروشی نمونه ای از صنعت است که کاملا آماده است تا از مزایای تکنولوژی ویدئویی پیشرفته بهرهمند شود. در واقع، خرده فروشان امروز طیف وسیعی از ابزارها و قابلیت های قدرتمندی مانند Internet of Things (IoT) و سیستم های تجزیه و تحلیل ویدیویی دارند که به آنها امکان میکنند بینش بیشتری نسبت به رفتار مشتریان خود و مراجعه در فروشگاه داشته باشند.

به عنوان مثال، سیستم نظارتی هوشمند می‌تواند شخص را شناسایی کند و حرکات آن را در داخل فروشگاه دنبال کند. سیستم نظارتی نتیجه ردیابی افراد را به صورت یک نقشه خاص به نام Heat Map ارائه می کند. این نقشه  به مدیران کمک می‌کند تا بدانند که چه مکانهایی بیشترین تردد یا بیشترین توقف را برای مشتریان دارد. همچنین سیستم نظارتی هوشمند می‌تواند شلوغی‌ها و صف‌ها را شناسایی کند، بطوری که مدیران  می‌توانند تشخیص دهند چه مکان هایی در چه زمان‌هایی نیاز به کارکنان بیشتری دارند و از این طریق مدیران را در استفاده بهینه از منابع نیروی انسانی کمک می‌کنند.

 

3. تصاویر ویدئویی و IoT باهم ترکیب خواهند شد

با افزایش تعداد دستگاههای IoT متصل، مجموعه داده‌های حجیم تولید می شود. تجزیه و تحلیل های تصاویر ویدئویی می‌تواند حجم زیادی از داده های بدون ساختار را حذف و سرعت پردازش داده‌های مفید را افزایش بخشید.

برخی تحقیق‌ها نشان می‌دهند، تا سال 2020، 99 درصد از محتوای ودیویی توسط ماشین‌ها به جای انسان پردازش می‌شوند. این حالی است که در سال 2018 بیش از 70 درصد از محتوای ویدئویی توسط انسان‌ها تحلیل می‌شود.

آینده ویدیو اینجاست

افزایش استفاده از سیستم‌های نظارت تصویری، مدیران را واداشته تا به این موضوع فکر کنند که چگونه تمامی تصاویر ویدئویی ضبط شده را مشاهده کنند. امروز بیش از دیروز به ابزاری نیاز است که بجای انسان تصاویر را نظارت کند! و این یعنی نظارت ماشین بر ماشین.

Scroll to Top