با افتخار پاسخگوی شما خواهیم بود 32301206-011

برای خرید دوربین IP به چه مواردی باید توجه کرد؟

برای خرید دوربین IP به چه مواردی باید توجه کرد؟

1398/05/24

با توجه به تنوع دوربین های IP و امکانات متعددی که بطور روزافزون به آنها اضافه می گردد و همچنین هزینه ای که باید برای تهیه آنها پرداخت شود، بر آن شدیم تا انواع ویژگی های دوربین های IP را بررسی کرده و به ذکر تفاوت های آن بپردازیم تا انتخاب هوشمندانه تری متناسب با نیاز های پروژه  خود داشته باشیم.

دوربین های مداربسته در حال پیشرفت هستند. با توجه به مزایای بسیار زیادی که در دوربین های تحت شبکه وجود دارند، در پیشرفت دوربین های مداربسته، حرکت به سمت تحت شبکه شدن کامل مشهود است. پیش از خرید دوربین IPموارد زیادی باید مورد بررسی قرار گیرند، در این مقاله به این موارد می پردازیم.

بر اساس تحقیقات انجام شده توسط 2MCCTV، مزایای دوربین های IP بسیار زیاد هستند. در درجه اول با داشتن تصاویر ویدئویی ضبط شده توسط دوربینIP ، می توان آثار به جا مانده از وقایع را آسان تر پیگیری کرد. تمایل به ضبط تصاویر با رزولوشن بهتر نسبت به دوربین های آنالوگ، هزینه کمتر با توجه به ماندگاری کیفیت تصویر و همچنین امکان برقراری ارتباط با سایر تجهیزات تحت شبکه در خانه از جمله این مزایا هستند. علاوه بر این استفاده از سوئیچ POE  موجب ارسال و دریافت اطلاعات تنها از طریق یک کابل و نصب و راه اندازی آسان می شود.

پیش از خرید، انتخاب نوع دوربین IPبسیار مهم است. انواع دوربین های IP به شرح زیر می باشد:

دوربین باکس

بر اساس موارد گفته شده در این تحقیق، دوربین های باکس به عنوان تهدید جدی برای مجرمان هستند. از این دوربین ها، با توجه به ظاهرشان در منازل نیز استفاده می شود. دوربین های باکس عموما گران بوده و طول عمر زیادی دارند اما باید نور محیط برای ثبت تصاویر به خوبی تامین شود.

دوربین بالت

نصب دوربین های بالت نسبتا ساده تر بوده و این دوربین ها امکان مجهز شدن به لنز های گوناگون تری را دارند، برخی از این لنزها امکان تصویر برداری از اشیا در فاصله بیشتر را نیز فراهم می سازند. این دوربین ها انتخاب بهتری برای محیط های بیرونی هستند زیرا طراحی آنها به گونه ای است که نور محیط تاثیر کمتری بر روی تصاویردریافتی آنها می گذارد.

دوربین دام

 

دوربین های دام به دلیل سازگاری با محیط های بیشتری، هوشمندانه ترین انتخاب هستند. این دسته از دوربین ها شامل دوربین های گردان با زاویه دید وسیع می باشند که می توانند فضای بیشتری از یک محیط را پوشش دهند. همچنین این دوربین ها، ضد ضربه بوده و مجهز به سیستم دید در شب هستند. در این مطلب به این نکته نیز اشاره شده است که دوربین های دام با توجه به میزان مقاومت آب و هوایی هر دوربین، می توانند در فضای داخلی و بیرونی نصب شوند.

دوربین های تورت

آخرین دسته دوربین ها، دوربین های تورت یا برجکی بوده که امکان دید در شب در فاصله بیشتری را تنها با یک واحد شیشه ای کنار لنز به جای مجموعه ای از LED ها  فراهم می کند. در دوربین های تورت، طراحی شیشه جلو بگونه ای انجام گرفته است تا نور IR متصاعد شده از IR LED به لنز وارد نشود.

نکات دیگر:

فاصله کانونی نیز مورد مهمی است که خریداران باید به آن توجه کنند.

دوربین های لنز ثابت

امکان تغییر فاصله کانونی و انجام تنظیمات لنز و تغییر زاویه دید در این نوع از دوربین ها وجود ندارد.

دوربین Varifocal

امکان تغییر فاصله کانونی با جابجایی فیزیکی لنز در این دوربین ها وجود دارد. کاربر با تغییر فیزیکی لنز می تواند میزان بزرگنمایی و همچنین زاویه دید را متناسب با فضای موردنظر تنظیم کند.اما این تغییرات از راه دور و به واسطه نرم افزار امکان پذیر نیست.

دوربین PTZ

               در این نوع دوربین ها امکان تغییر فاصله کانونی، حتی از راه دور نیز وجود دارد.

 

در این مطلب به موارد دیگری که مشتری برای خرید دوربین باید در نظر بگیرد نیز اشاره شده است:

شما نیاز به دیدن و یا ثبت تصاویر مواردی که در شب اتفاق می افتد دارید؟

اگر می خواهید از NVR برای ثبت تصاویر دریافتی دوربین ها استفاده کنید، ممکن است به این قابلیت که برخی از دوربین ها امکان پشتیبانی از کارت حافظه را دارد توجه نکنید. در حالیکه این مورد نیز باید توسط خریدار درنظر گرفته شود.

در صورتی که باید دوربین در محیط بیرونی نصب شود حتما به میزان مقاومت آب و هوایی دوربین توجه نمایید.

در آخر نیز باید نحوه ارتباط (سیمی یا بی سیم) بین دستگاه و دوربین را مورد توجه قرار دهید. پیشنهاد می شود در بیشتر مواقع ارتباط سیمی را انتخاب کنید.

Scroll to Top