با افتخار پاسخگوی شما خواهیم بود 32301206-011

1397/09/15

آموزش ریست پسورد دوربین های تحت شبکه و دستگاه‌های هایکویژن

آموزش ریست پسورد دوربین های تحت شبکه و دستگاه‌های هایکویژن

1397/09/15

دوربین‌ها و دستگاه‌های DVR از جمله تجهیزات محرمانه افراد و سازمان‌ها می‌باشند لذا معمولا تولید کنندگان ترتیبی اتخاذ می نمایند تا رمز (پسورد) آنها براحتی در اختیار دیگر افراد قرار نگیرد. 


کمپانی هایکویژن نیز که از جمله بزرگترین تولید کنندگان سیستم های نظارتی در جهان می‌باشد با استفاده از الگوریتم‌های رمزنگاری از کلمه عبور دستگاه‌هایش محافظت می‌نماید. ولی در این میان ممکن است فردی پسورد دستگاه خود را فراموش کند، حال چه باید کرد؟! در مواردی که پسورد فراموش می‌شود، تغییر کلمه عبور فقط با روال مشخصی که در این مقاله آموزش داده میشود امکانپذیر خواهد بود.

 

1. استفاده از فایل GUID

اگر هنوز رمز خود را فراموش نکرده اید، این روش را جدی بگیرید. در دستگاه های هایکویژن یک فایل به نام GUID وجود دارد که به کمک آن میتوان رمز را ریست نمود. فایل GUID یک فایل رمزنگاری شده و منحصر به فرد برای هر دستگاه هایکویژن است که با ذخیره ی آن در مکانی امن می توانید در مواقع ضروری (زمانی که رمز را فراموش کردید) رمز دستگاه را ریست کنید.

برای تهیه ی این فایل، در منو به مسیر Menu\Configuration\User بروید؛ و پس از انتخاب کاربر admin ، از قسمت "Edit" اقدام به ذخیره ی فایل GUID نمایید. حال اگر در آینده کلمه عبور را فراموش کردید میتوانید با وارد کردن این فایل در قسمت Forget Password، رمز را ریست نمایید.

 

شکل1

 

2.به کمک فایل XML

این روش در مواردی کاربرد دارد که شما رمز را فراموش کرده اید و فایل GUID را از قبل ذخیره نکرده‌اید. در این شرایط هیچ راهی برای ریست رمز وجود ندارد بجز ارسال درخواست به کمپانی هایکویژن!

ممکن است برخی از کاربران از این موضوع ناراضی باشند، ولی با توجه به اهمیت و محرمانگی دستگاه‌های نظارتی این موضوع کاملا منطقی است. آیا مایلید سارقی که دستگاه شما را به سرقت برده است، بتواند به دستگاه وارد شده و تصاویر آن را مشاهده کند؟ البته که نه. لذا شرایط شرکت هایکویژن برای ریست کردن رمز دستگاه کاملا منطقی و خوب است.

قبل از ارسال درخواست، در ابتدا کامپیوتر خود را به پورت شبکه ی دستگاه هایکویژن متصل و سپس نرم افزار SADPTool را باز کنید (میتوانید از سایت هایکویژن دانلود نمایید)

دستگاه مورد نظر خود را انتخاب و روی Forget Password  کلیک کنید.

 

شکل2

 

در صفحه ی باز شده Export  را بزنید و فایل XML را ذخیره کنید

 

شکل3

سپس از برچسب دستگاه خود عکس گرفته و به همراه فایل XML و نام و شماره ی تماس خود به آدرس ایمیل pars1@pars-e.com ارسال نمایید. به این ترتیب فایل XML دستگاه شما به شرکت هایکویژن ارسال می‌شود و پس از دریافت فایل XML ریست پسورد، به ایمیل شما ارسال می‌گردد. (این روند معمولا بین 12 الی 48 ساعت طول خواهد کشید)

شکل 4

 

فایل XML دریافتی را در قسمت Forget Password  نرم افزار SADPTool به همراه پسورد جدید وارد کنید (Import).

در این روش، در طی تمام فرآیند ارسال و دریافت فایل XML، دستگاه شما نباید خاموش شود. در صورت خاموش شدن دستگاه، باید مجددا فایل جدیدی ارسال کنید.

چنانچه با پیغام Reset Failed مواجه شدین سیستم خود را ری استارت نمایید و یا از سیستم دیگری امتحان کنید.


مقالات مرتبط


نظرات خود را با ما در میان بگذارید

* نام ونام خانوادگی
* ایمیل
* نظر خود را بنویسید
* کد را وارد کنید



Input symbols

Scroll to Top